Fotomaniak's Blog

Just another WordPress.com weblog

Wieloświaty – Adam Fleks

leave a comment »


Adam Fleks fotografowania nauczył sie podczas pobytu na stypendium w Szwecji. Do GTF wstąpił w 1994 roku.
Zainspirowany zdjęciami Diane Arbus od 1999 roku fotografuje ludzi niepełnosprawnych.

Sam o sobie mówi:

„Jestem tłumaczem, i to wszystko co chcę napisać na ten temat. Fotografia stanowi dla mnie ucieczkę od szarej rzeczywistości i sposób na pokazanie siebie, mimo tego, że jestem na niej fizycznie nieobecny.Sprzętem robię różnym – to naprawdę nie ma znaczenia. Może kiedyś o nim napiszę. Teraz niech wystarczy to, że jest różny i głównie analogowy. Lubię powiększalnik oraz zapach utrwalacza – tiosiarczan pobudza moje zmysły i kojarzy się z dobrze zrobioną odbitką na której widoczna jest pełna skala szarości.Moi guru to Cartier-Bresson oraz Edward Weston. Kiedyś fascynowałem się depresyjnym spojrzeniem Diane Arbus, ale na szczęście już mi przeszło.
Fotograficznie spełniam się w Gdańskim Towarzystwie Fotograficznym – dla mnie najlepszym w kraju. Bez towarzystwa wszystkich kolegów oraz ich inspiracji na pewno moje działania byłyby uboższe w treści i formie.”

Otwarcie wystawy “Wieloświaty” Adama Fleksa w galerii “Projekt” 20 lipca o godzinie 17.00.

czytaj więcej

Written by fotomaniak

Lipiec 9, 2009 @ 11:06 am

Napisane w Wystawy

Skomentuj

